7 aug 2018

مرداد اصفهان با بو و شکل لاله عباسی

 

اصفهان به زودی میزبان یک جشنواره متفاوت است

 

دریا وفایی:موسسه فرهنگی رویش مهر با رویکرد فرهنگی، هنری و ادبی، موضوع کاشتن بذرهای لاله عباسی در روز درختکاری و عیدی‌دادن گل‌های لاله عباسی را در زمینه ترویج استفاده از این گل در کارنامه دارد و در اقدامی جدید نخستین فراخوان جشنواره گل لاله عباسی را منتشر کرده است.

 

دبیر اجرایی جشنواره گل لاله عباسی اصفهان گفت: این جشنواره در بخش‌های داستان، شعر، جستار، عکس، نقاشی و ویدیو آرت دوم شهریور در اصفهان برگزار می‌شود. میثم کیان با اشاره به کارگاه نقاشی این جشنواره که 20 مرداد برگزار می‌شود، افزود: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به نشانی اینترنتی Lalehabbasi.rhino-agency.ir مراجعه کنند.

 

 

 

 

هدف از برگزاری تجربه صبر و سوق‌دادن نگاه انسان‌ها به مشاهده و پاسداشت طبیعت است

 

مدیر بخش فرهنگی موسسه فرهنگی رویش مهر تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در جشنواره گل لاله عباسی اصفهان که با هدف تجربه صبر و سوق‌دادن نگاه انسان‌ها به مشاهده و پاسداشت طبیعت و تعامل با طبیعت برگزار می‌شود، با مراجعه به موسسه فرهنگی رویش مهر و ثبت‌نام در این جشنواره، بذرهای لاله عباسی را به صورت رایگان همراه با بروشور نحوه تولید و تکثیر آن‌ها دریافت کنند.

 

زهرا سترده همچنین اظهار کرد: با توجه به شرایط محیطی و کم‌آبی که اصفهان نیز در این خصوص وضعیت حادی دارد  همچنین ضرورت توجه به محیط زیست و از سویی دیگر یادآوری سنت‌های گذشته ازجمله استفاده از گل‌های لاله عباسی که حضور آن‌ها با باغچه‌های خانه‌های قدیمی همخوان بود و تکثیر آن به سرعت انجام می‌شد و درعین حال به آب کمی نیاز داشت، ما نیز تصمیم گرفتیم که هم از نگاه محیط زیستی و هم از نظر همخوانی با طبیعت اصفهان از لاله عباسی استفاده کنیم و در ادامه فعالیت‌های خود در زمینه ترویج بهره‌گیری از لاله عباسی، جشنواره‌ای در این‌باره برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته در موسسه رویش مهر همزمان با روز درختکاری کاشتن لاله عباسی را در برنامه‌های موسسه قرار دادیم و در نوروز امسال نیز موضوع عیدی‌دادن بذرهای لاله عباسی را با هدف زیباترکردن، سالم‌تر و تمیزتر جلوه‌دادن محیط زیست پیش بردیم، افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های گل لاله عباسی این است که هنگام شب وقتی همه گل‌ها بسته می‌شوند لاله عباسی مانند چهل‌چراغی رنگارنگ می‌درخشد و در مجموع باتوجه به همه این دلایل موضوع لاله عباسی را برای برگزاری این جشنواره انتخاب کردیم تا هم سنت‌های گذشته را احیا کنیم و زیاد به‌دنبال گل‌های آپارتمانی نباشیم و ازطرف دیگر به محیط زیست و بحران کم‌آبی نیز توجه بیشتری داشته باشیم.

 

سترده ادامه داد: این افراد باید بذرها را بکارند و بعد از رویش، از این گل‌های لاله عباسی عکاسی کنند و عکس‌های خود را به صورت تک‌عکس، مجموعه‌عکس و یا موبایل‌گرافی ارائه کنند، همچنین می‌توانند درباره آن‌ها داستان، شعر و جُستار بنویسند و ویدئوآرت نقاشی و گرافیک تهیه کنند، حتی کودکان نیز می‌توانند از لاله‌های عباسی نقاشی بکشند و به جشنواره ارسال کنند. بعد از داوری آثار در زمینه‌های مختلفِ عکس، نقاشی، شعر و جستار، ضمن ارائه آثار برتر در نمایشگاه، به برگزیدگان، امکان شرکت رایگان یک دوره یک‌ساله در دوره‌های فرهنگی و آموزشی اهدا می‌شود.

 

 

 

 

مادران و کودکان مشارکت خاص دارند

 

اعظم قاسمی، مسئول برگزاری بخش مادر و کودک جشنواره لاله‌عباسی با اشاره به اینکه « مادران و کودکان مشارکت خاص دارند » گفت: به گروهی از کودکان 3 تا 6 سال گلدانی از گل لاله‌عباسی سپرده و قرار است این کودکان با همراهی مادرانشان روند رشد گل را در قالب عکس و قصه برای این جشنواره ارسال کنند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *